Kabbalah Livets Tre

Tittel: "Kabbalah - Vestens mystikk"

Forfatter: Dion Fortune,1890 - 1946

Antall sider: 343, heftet

Utgitt første gang: 1935

Utgitt i Norge: 2005

ISBN: 978-82-92653-00-5

Pris: 299 kroner

Kabbalah - Vestens mystikk

Dion Fortunes "Kabbalah - Vestens mystikk" presenterer hoved-elementene i den tradisjonelle kabbalistiske lære. Forfatteren tar utgangspunkt i overleveringer fra de gamle rabbinerne, og kombinerer denne tradisjonelle viten med innsikt fra moderne psykologi, okkultisme og filosofi.

"Kabbalah" er en klassiker fra 1935 og regnes for Ã¥ være blant de aller beste fremstillinger av Kabbalahs lære. Boken kommer i stadig nye opplag pÃ¥ originalsprÃ¥ket engelsk og er dessuten oversatt til en rekke sprÃ¥k. Den holder fortsatt posisjonen som en av verdens mest solgte bøker om Kabbalah.

Kabbalah var opprinnelig en esoterisk, det vil si en hemmelig lære, som ble formidlet muntlig fra mester til elev og i tradisjonelle ordensselskaper og mysterieskoler.

Dion Fortune presenterer grunnprinsippene i Kabbalah ved å ta utgangspunkt i Livets Tre, som er kabbalismens mest kjente symbol. I boken er det inkludert en rekke illustrasjoner og forslag til meditasjonsøvelser.

Boken kan kjøpes i alle bokhandlere.

Klikk her for å gå til nettbokhandelen Haugen Bok.