Kabbalah Livets Tre
Esoteriske bøker fra Visdomsskolen

Kabbalah - Vestens mystikk

​Dion Fortunes "Kabbalah - Vestens mystikk" presenterer hovedelementene i den tradisjonelle kabbalistiske lære. Forfatteren tar utgangspunkt i overleveringer fra de gamle rabbinerne, og kombinerer denne tradisjonelle viten med innsikt fra moderne psykologi, okkultisme og filosofi.

​

"Kabbalah" er en klassiker fra 1935 og regnes for å være blant de aller beste fremstillinger av Kabbalahs lære. Boken kommer i stadig nye opplag på originalspråket engelsk og er dessuten oversatt til en rekke språk. Den holder fortsatt posisjonen som en av verdens mest solgte bøker om Kabbalah.

​

Kabbalah var opprinnelig en esoterisk, det vil si en hemmelig lære, som ble formidlet muntlig fra mester til elev og i tradisjonelle ordensselskaper og mysterieskoler.

Dion Fortune presenterer grunnprinsippene i Kabbalah ved å ta utgangspunkt i Livets Tre, som er kabbalismens mest kjente symbol. I boken er det inkludert en rekke illustrasjoner og forslag til meditasjonsøvelser.

Boken kan kjøpes i alle bokhandlere.

Tittel: "Kabbalah - Vestens mystikk"

Forfatter: Dion Fortune,1890 - 1946

Antall sider: 343, heftet