Løvens stjernetegn

Solen

Det femte hus

Katteøye (krysoberyll), rubin

Solsten, gul topas, citrin, onyks, rav, tigerøye

Hjerte og ryggrad

Styrke

Stien mellom Chesed og Gevurah på Livets tre

Stikkord for Løvens stjernetegn

Stolthet, varme og autoritet. Stadig på jakt etter muligheter for å realisere seg selv. Er kreativ og har gjerne en sterk utstråling. Liker å være midtpunktet og å bli beundret. Er lojal og verdsetter sine venner høyt. Uttrykkes Løve-energien negativt, vil personen kunne være selvhøytidelig, arrogant og egosentrisk.

Stjernetegnet Løven i horoskopet

Løven har en stabiliserende innflytelse på planetene, som i dette stjernetegnet vil være stødige og utholdende. Løven lar seg ikke vippe av pinnen så lett! Planeter i Løvens tegn ønsker å uttrykke seg selv og vil gi seg tydelig til kjenne. For eksempel vil den mentale Merkur i Løven gjøre at man hevder sine meninger klart og tydelig. Med Venus plassert her gir man gjerne fyndig uttrykk for følelsene. Overdrives dette, blir personen for pågående og tar for stor plass.

Ønsker du et personlig horoskop som gjelder kun for deg? Gå til Visdomsskolens nettbutikk

Tolkning Løvens stjernetegn
Tilbake til stjernetegn og planeter i horoskopet
Visdomsskolen. Astrologi og esoterisk filosofi fra Vesten og Østen